Maand: april 2011

  •  Ik wilde een klauwachtige  hand tekenen. Dat lukte niet. Tijdens het tekenen ontspanden mijn vingers zich.

  •  Hier klopt niet veel van. Het valt niet mee; een hand te tekenen.

  • Als kinderen op school goed hebben gewerkt teken ik een "duimpje" in hun schrift. Vaak teken ik de duim ten opzichte van de rest van de hand te klein. Zoiets sluipt erin. Op de tekening hierboven heb ik hem, omdat ik die fout niet wilde maken, juist weer te groot getekend.

  •  Maanden geleden heb ik me opgegeven voor de teken- en schilderwedstrijd Talens Palet 2011. Nog niets gedaan, de tijd begint nu echt te dringen: ik heb nog drie weken om iets in te leveren. Ik wist dat het thema een fragment was uit een roman van Tommy Wieringa, ik dacht uit Joe Speedboot. Dat trof want…

  •  Gisteren vroeg onze gids op de Ooievaart waar de krullen onder de lantaarn voor dienden. Vaak roep ik iets en blijk ik er helemaal naast te zitten, maar nu wist ik het echt: daar kon de lantaarn aansteker zijn ladder tegen zetten.

  •   Vanmiddag ter gelegenheid van de verjaardag van mijn zus Lies en die van mij, met familie en vrienden een tocht met de Ooievaart door het centrum van Den Haag gemaakt.

  •  Tijdens het hardlopen vanochtend kreeg ik kramp in mijn rechterkuit. Ik strompel nu als een oude man door het huis. Misschien ligt het aan mijn versleten schoenen, waarvan er op de tekening xc3xa9xc3xa9n te zien is.

  • Morgen ben ik jarig. Ik kan me niet heugen ooit op eerste paasdag jarig te zijn geweest. Van oud-collega Adri ontving ik onderstaande verjaardagskaart. De parkiet op de foto heb ik geschilderd voor de koffiekamer op mijn school De Parkiet. Terwijl ik daarmee bezig was nam Adri mijn groep over. Op mijn vorige school, 't Prisma,…

  •   In het Gemeentemuseum heb ik vandaag met de portretteken-groep van het Amateurspalet de tentoonstelling James Ensor – Universum van een fantast gezien. Twee van de maskers uit de nalatenschap van Ensor heb ik nagetekend. Thuis heb ik ze met stift ingekleurd.